We are an independent, young and ambitious creative team of artists and curators.

Open Calls

Queer art
One of a Kind Collection
Online Exhibitions
Open call for video art

Stéphanie Verin & Ines Willaume

« S V / I W #1 »

 

BAD proudly presents an event of the B_L_I_N_K_K_K_K
(Brussels Laboratorium, Ikon & Nacht Klub Kunst Komputer Kool) Festival :

S V / I W #1

An exhibition by Stéphanie Verin and Ines Willaume

Opening Friday, June, 5th
6pm – 9pm

Visits by appointment from 06.06 to 07.06.

Brussels Art Department,
Isidore Verheyden, 12
1050 Brussels

info@brusselsartdepartment.com
Tel : +32 483 378 402

Join the Facebook event here

 

FR

Morceaux d’un monde

Stéphanie Verin construit une arborescence de formes en les mettant en relations. Le travail en atelier, l’aspect laborantin, la compilation de documents jouent un rôle majeur dans la fabrication de ses œuvres. L’important est bien d’engager une réflexion concernant l’œuvre comme point de vue.

Son travail relève de la nécessité et de la politique. Une nécessité pour répondre à l’imagerie qui s’engouffre dans son inconscient. Une politique pour donner une plasticité à une vision du monde, à travers une écriture qui conjugue la manipulation d’images et une réflexion sur leur métamorphose. L’artiste se permet de varier la mise à distance de l’image, de la détourner à sa guise et d’en offrir une vision rapprochée.

Inès Willaume imagine un ailleur qui puisse se nourrir de ses singularités, qui puisse considérer l’image comme un levier et non seulement comme un objet de contemplation. Ce sont donc essentiellement des images qui, petit à petit, ont rejoint un corpus d’images. C’est un peu un regard sur notre civilisation, en y infiltrant ses résistances et singularités, une sorte de porte ouverte aux projections futures.

Ses dessins, aux formes proliférantes évoquent inmanquablement les labyrinthes des rêves, avec ses visions fluides et évanescentes. L’artiste s’intéresse aux objets, à leur corps et à leur place dans l’espace. Elle instaure une suspension temporelle et se nourrit des possibilités et des modalités d’apparition de fragments, de leur rencontre fugitive et de leur libre association.

Sopheap Chuop (Brussels Art Department)

 
ENG

Pieces of a World

Stéphanie Verin built a tree structure of shapes by putting them in relationships. The studio work, the lab aspect, the compilation of documents play a major role in the production of her works. The point is to initiate a reflection on the work as a perspective.

Her work is carried out by the necessity and the politics. A necessity to meet the imaging which rush into her unconscious. A policy to give plasticity to a vision of the world, through a write which combine image manipulation and a reflection on their metamorphosis. The artist allows herself to vary the distancing of the image, to divert it at will and to provide a near vision.

Ines Willaume imagine a somewhere that can feed its singularities, which can consider the image as a lever and not only as an object of contemplation. These are essentially images that gradually, joined a corpus of images. It’s a kind of a look at our civilization, by infiltrating its resistance and singularities, a kind of open door to future projections.

Her drawings, composed with proliferating forms, unavoidably evoke the labyrinth of dreams, with its fluid and fleeting visions. The artist is interested in objects in their bodies and in their place in space. She establishes a temporal suspension and feeds herself with the possibilities and modalities of appearance of fragments, their fleeting encounter and their free association.

Sopheap Chuop (Brussels Art Department)